INLEIDING

ABUS Kraansystemen B.V. (hierna: ‘ABUS’) hanteert een strikt privacy beleid. Wij nemen privacy uiterst
serieus en behandelen persoonsgegevens zorgvuldig en vertrouwelijk. Dit privacy statement geeft aan hoe
wij omgaan met de gegevens van personen die solliciteren bij ABUS, welke informatie wij verzamelen, hoe
de sollicitanten de informatie die door ons wordt verzameld kunnen opvragen en hoe de sollicitanten
contact met ons hierover kunnen opnemen.
Persoonsgegevens zijn alle gegevens die kenmerkend zijn voor een individu (ook wel betrokkene genoemd)
of die naar een individu (natuurlijke persoon) zijn te herleiden. Er zijn veel soorten persoonsgegevens. Denk
bijvoorbeeld aan NAW-gegevens maar ook een telefoonnummer of gegevens over ras, godsdienst of
gezondheid.
Abus is verwerkingsverantwoordelijke in de zin van de Algemene verordening gegevensbescherming
(hierna: ‘AVG’). Abus is in dat kader verantwoordelijk voor de verwerking van persoonsgegevens en stelt vast
hoe en waarvoor deze persoonsgegevens worden verwerkt.
Hierna zetten wij nader uiteen welke persoonsgegevens wij verwerken van de hierboven genoemde
personen, waarvoor, hoelang en met wie wij die persoonsgegevens delen. Tevens staat vermeld welke
rechten betrokkenen hebben en hoe zij die kunnen uitoefenen.

WELKE PERSOONSGEGEVENS VERWERKEN WIJ EN HOE LANG?

Wij verwerken persoonsgegevens van (onder meer) de navolgende personen:

  • Sollicitanten

Wij verwerken alleen de persoonsgegevens die noodzakelijk zijn voor de hier beschreven doeleinden. Wij
streven daarbij naar een minimale gegevensverwerking, wat betekent dat wij waar mogelijk minder of geen
persoonsgegevens verwerken en de persoonsgegevens niet langer bewaren dan noodzakelijk voor de hierna
genoemde doeleinden van de gegevensverwerking en conform de wettelijke bewaartermijnen. De
persoonsgegevens worden na het verstrijken van de relevante bewaartermijnen vernietigd.


Wij verwerken van de hierna genoemde (natuurlijke) personen in elk geval de volgende persoonsgegevens:


SOLLICITANTEN

  • NAW-gegevens, e-mailadres, telefoonnummer, geboortegegevens, leeftijd, geslacht en andere
    contactgegevens (die vermeld zijn in de curriculum vitae).
  • Curriculum vitae (CV), informatie over opleiding, stages en werkervaring en aantekeningen tijdens
    een sollicitatiegesprek.
  • Gegevens die van belang (kunnen) zijn in het kader van de beoordeling van de geschiktheid van de
    sollicitant, bijvoorbeeld referenties en getuigschriften en gegevens betreffende werkervaring.

    Wij verwijderen deze gegevens in ieder geval binnen 4 weken na het einde van de sollicitatieprocedure, als
    de sollicitant dit zelf aangeeft en als wij geen gebruik maken van het aanbod. Alleen met toestemming van
    de sollicitant bewaren wij de gegevens gedurende een langere tijd en maximaal één jaar.

  • Wij zijn verplicht gegevens relevant voor onze administratie gedurende de wettelijk voorgeschreven
    bewaartermijnen te bewaren.
WAARVOOR GEBRUIKEN WE DE PERSOONSGEGEVENS?

Wij gebruiken de hiervoor genoemde persoonsgegevens voornamelijk om onze wettelijke verplichtingen na
te leven en om onze werkzaamheden zo goed mogelijk te kunnen uitvoeren. Deze werkzaamheden bestaan
onder andere uit werving en selectie, arbeidsbemiddeling en het uitzenden en detacheren van sollicitanten
naar/bij klanten van Abus.


Daarnaast gebruiken wij de persoonsgegevens om de hierna vermelde redenen.

SOLLICITANTEN

  • Het aanmaken van een digitaal dossier van de sollicitant.
  • Beoordeling van geschiktheid en beschikbaarheid van sollicitanten in verband met de werving en
    selectie, waarbij ook gebruik kan worden gemaakt van screening en testresultaten.
  • Contact opnemen met de sollicitant over de sollicitatieprocedure.
OP GROND WAARVAN VERWERKEN WIJ DE PERSOONSGEGEVENS?

Om persoonsgegevens te mogen verwerken moet er een grondslag zijn. Wij verwerken persoonsgegevens
op de navolgende grondslagen:


SOLLICITANTEN

Op grond van een gerechtvaardigd belang dat in overeenstemming is met of voortvloeit uit de hiervoor
beschreven doelen. Abus heeft een gerechtvaardigd belang om de persoonsgegevens van sollicitanten te
verwerken om de sollicitatie in behandeling te nemen en een sollicitatieprocedure in gang te zetten om
uiteindelijk het personeel te selecteren/werven dat zo goed mogelijk aansluit bij de beschikbare functie. Abus
verwerkt deze persoonsgegevens op grond van een zorgvuldige beoordeling en belangenafweging.


ALGEMEEN

Er kunnen zich nog andere situaties voordoen waarin wij persoonsgegevens verwerken op grond van een
gerechtvaardigd belang van Abus (bijvoorbeeld als dit noodzakelijk is voor de uitvoering voor onze dagelijkse
bedrijfsvoering). Indien wij persoonsgegevens verwerken op grond van een gerechtvaardigd belang, dan
verwerken wij uitsluitend de gegevens van u die noodzakelijk zijn en die een geringe inbreuk maken op uw
privacy.


Indien wij uw persoonsgegevens verwerken op grond van uw toestemming, dan heeft u te allen tijde het
recht om die toestemming in te trekken. Vanaf dat moment zullen wij per direct stoppen met het verwerken
van die persoonsgegevens.

HET DELEN VAN PERSOONSGEGEVENS

Wij delen de verzamelde persoonsgegevens uitsluitend met derden ter ondersteuning van de hiervoor
genoemde doeleinden of indien dit wettelijk verplicht is. Aan wie welke persoonsgegevens worden verstrekt
hangt af van de situatie.

SOLLICITANTEN

Wij delen alleen persoonsgegevens met derde partijen als dit uit een afspraak met de sollicitant voortvloeit
of waarvoor de sollicitant toestemming heeft gegeven. Verder delen wij alleen persoonsgegevens met
derden indien uit de wet volgt dat wij die gegevens met hen mogen delen.


Wij zien erop toe dat er zo nodig met deze derden afspraken worden gemaakt over de eisen waar de
gegevensuitwisseling aan moet voldoen en specifiek dat de betreffende derde partij eveneens de AVG
naleeft. De verzamelde persoonsgegevens zullen niet worden uitgeleend, verhuurd, verkocht of anders
openbaar worden gemaakt dan op de hiervoor genoemde wijzen. Zonder wettelijke grondslag zullen wij
geen gegevens doorgegeven aan een land buiten de Europese Unie.

BEVEILIGING VAN DE PERSOONSGEGEVENS

Wij vinden een goede beveiliging van de door ons verwerkte persoonsgegevens erg belangrijk. Wij hebben
technische en organisatorische maatregelen getroffen om die persoonsgegevens te beschermen tegen
(cyber)criminaliteit, vernietiging, verlies of een andere onrechtmatige verwerking. De getroffen maatregelen
voldoen minimaal aan de algemene eisen die gesteld worden aan informatiebeveiliging voor een organisatie
als de onze. Wij evalueren de getroffen maatregelen periodiek en stellen die zo nodig bij. Indien wij gebruik
maken van diensten van derde partijen, zoals een IT-leverancier, zullen wij afspraken maken over afdoende
beveiligingsmaatregelen.


Wij zorgen dat medewerkers niet meer inzage of toegang hebben tot de persoonsgegevens dan zij strikt
noodzakelijk nodig hebben voor de goede uitoefening van hun werkzaamheden.


Met iedereen die de beschikking krijgt over de door ons verwerkte persoonsgegevens en niet reeds uit hoofde
van beroep, functie of wettelijk voorschrift een geheimhoudingsplicht heeft, komen wij een verplichting tot
geheimhouding daarvan overeen.

PRIVACY RECHTEN VAN BETROKKENEN

Op grond van de AVG heeft iedere betrokkene rechten waarvan hij of zij gebruik kan maken tegenover
organisaties die hun persoonsgegevens verwerken. U als betrokkene heeft de volgende rechten:


RECHT OP INZAGE EN/OF RECTIFICATIE

Met een verzoek tot inzage of rectificatie kunt u opvragen welke gegevens wij van u verwerken, waarvoor, hoe
wij aan deze gegevens komen en welke bewaartermijnen wij hanteren. Daarnaast kunt u verzoeken uw
persoonsgegevens aan te vullen of te corrigeren.

RECHT OP BEPERKING VAN DE VERWERKING
Indien de persoonsgegevens die wij van u verwerken mogelijk onjuist zijn, onrechtmatig worden verwerkt,
niet meer nodig zijn of u zoals hierna beschreven bezwaar maakt tegen de verwerking, zullen wij op uw
verzoek (tijdelijk) stoppen met de verwerking van uw persoonsgegevens of uw persoonsgegevens slechts in
een beperkt aantal gevallen verwerken.

RECHT OP GEGEVENSWISSING
Als uw relatie met ons is geëindigd, kunt u ons verzoeken tot verwijdering van uw persoonsgegevens, welk
verzoek wij altijd honoreren als de gegevensverwerking uitsluitend op toestemming is gebaseerd. In alle
overige gevallen beoordelen wij of er redenen zijn die aan complete of gedeeltelijke gegevenswissing in de
weg staan, zoals wettelijke bewaarverplichtingen.

RECHT OP GEGEVENSOVERDRACHT
Als wij uw persoonsgegevens uitsluitend verwerken op grond van door u verleende toestemming of in het
kader van een met u gesloten overeenkomst, heeft u het recht om ons te verzoeken die gegevens aan uzelf of
aan een door u aan te wijzen derde over te dragen. In het geval van een overeenkomst met u is een dergelijke
overdracht alleen mogelijk als de overeenkomst met u is geëindigd. Wij wijzen u erop dat gegevens die wij op
een andere grondslag verwerken, zoals een wettelijke verplichting of gerechtvaardigd belang, niet voor
overdracht in aanmerking komen.

RECHT OP BEZWAAR
Indien wij uw persoonsgegevens verwerken op grond van een gerechtvaardigd belang van Abus (bijvoorbeeld
voor marketing doeleinden), dan kunt u ons verzoeken om daarmee te stoppen. Wij beoordelen vervolgens
of wij aan uw verzoek zullen voldoen.

RECHT OM EEN KLACHT IN TE DIENEN BIJ DE AUTORITEIT PERSOONSGEGEVENS
Indien u van mening bent dat wij uw persoonsgegevens verwerken in strijd met de AVG, kunt u hierover te alle
tijden een klacht indienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens. Voor de formaliteiten voor het indienen van
een dergelijke klacht verwijzen wij naar de website van de Autoriteit Persoonsgegevens.

WIJZIGING VAN HET PRIVACY STATEMENT

Abus heeft het recht de inhoud van dit privacy statement op ieder gewenst moment zonder voorafgaande
kennisgeving te wijzigen. Aanpassingen van het privacy statement worden op de website van Abus
gepubliceerd. Geen van de bepalingen uit dit privacy statement heeft tot doel om enige verplichting of
overeenkomst tot stand te doen komen tussen Abus en de betrokkenen van wie wij gegevens verwerken.

VRAGEN EN CONTACT

Bij vragen of opmerkingen over de verwerking van uw persoonsgegevens en dit privacy statement of in
verband met het uitoefenen van de hiervoor genoemde rechten, kunt u contact opnemen met Abus via de
volgende contactgegevens:


ABUS Kraansystemen B.V.
3e Garnizoensdok 2
3439 JC NIEUWEGEIN

E-mail:
communicatie@abus-kraansystemen.nl
Naam: Anouk Renkema, HR Manager
Telefoonnummer: 030-6868544


Wij zijn voor vragen of opmerkingen telefonisch bereikbaar op maandag tot en met vrijdag van 08:30 tot 17:00
uur. Ook kunt u gebruik maken van het contactformulier op onze website. Wij nemen dan zo snel mogelijk
contact met u op.


De inhoud van deze privacy statement kan veranderen. Aanpassingen van het privacy statement worden op
onze website gepubliceerd. Controleer de website zo nu en dan zodat u zeker weet dat u uw persoonlijke
gegevens graag met Abus deelt.


De actuele versie van dit privacy statement is op 5 januari 2021 opgesteld.